Ring til os: +45 86 26 00 83

Upload dit logo



Når du er grøn, er vi det også

Er din virksomhedsprofil båret af bæredygtighed, har du fokus på at passe på miljøet, eller er du helt grøn, så er vi det naturligvis også.

Dine reklameartikler er en forlængelse af din virksomheds strategi og værdier, og vi er din stærke samarbejdspartner, der hjælper dig med at få budskabet ud over rampen.

Vi har derfor sammensat et bredt og varieret program af bæredygtige reklameartikler, der lever op til kravene inden for CSR og REACH.

 

Leverandører af samtlige bæredygtige reklameartikler i denne kategori lever op til nedenstående:

 

Code of Conduct:

Alle vores bæredygtige reklameartikler der har en rating A1, B3 eller lign. er lavet på fabrikker, der lever op til nedenstående:

CSR (Corporate Social Responsibility)

-       Sikkert arbejdsmiljø

-       Rimelig arbejdstid

-       Fair løn

-       Kamp mod tvangsarbejde

-       Forbud mod børnearbejde

Alle disse bæredygtige reklameartikler er fremstillet, så de lever op til de EU-regulativer, der er på området under REACH.

-       En detaljeret ETIKEKO-vurdering for hvert produkt

-       CE og ROHS certifikationer på alle WEE-produkter

-       Test for phthalater i syntetiske og coatede materialer (bløde tekstiler)

-       AZO-farvetest på naturlige og syntetiske materialer, der er i kontakt med huden (tasker, tøj, hatte etc.)

-       Cadmium-free-test på 70 % af alle materialer

-       Fødevaretest på alle materialer, der kan komme i kontakt med mad (flasker og krus)

-       GOTS-certifikat for økologisk bomuld

-       REACH-test for 50 % af alle materialer

 

 

 

R.E.A.C.H

REACH refererer til forordningen om registrering, vurdering og godkendelse af kemikalier. Den trådte i kraft den 1. juni 2007 for at strømline og forbedre de tidligere lovgivningsmæssige rammer i Den Europæiske Union (EU) om kemiske stoffer.

REACH placerer ansvar primært på industrien til at håndtere de risici, som kemikalier kan udgøre for menneskers sundhed og for miljøet.

Alle producenter og importører af kemikalier skal identificere og håndtere risici i tilknytning til de stoffer, som de fremstiller og markedsfører. I tilfælde af stoffer, der produceres eller importeres i mængder på et ton eller mere pr. virksomhed, skal producenter og importører bevise, at de har overholdt disse bestemmelser igennem en registreringsdossieret med Det Europæiske Kemikalieagentur.

Greve er i stand til at levere REACH-tests for omkring 50% af de bæredygtige produkter der har en rating.

 

BSCI

Social Compliance Initiative (BSCI) blev oprettet i 2002 af den udenlandske Trade Association (FTA) til at etablere en fælles global platform for alle europæiske virksomheder, der ønsker at overholde et ledelsessystem for sociale og miljømæssige standarder.

Greve’s leverandører af bæredygtige reklameartikler er forpligtet til:

- At indarbejde BSCI Code of conduct i alle deres sourcing-aktiviteter og omdanne deres indkøbsadfærd.

- Deling af resultaterne af deres revision med andre.

- At de sociale kompetencer hos deres leverandører er lige så vigtige som pris, kvalitet og aktualitet.

- At kommunikere om deres aktiviteter, fordi åbenhed er nøglen til troværdighed.

- At demonstrere engagement på disse spørgsmål ved at 1/3 af deres indkøbsvolumen i løbet af 3 år ligger hos fabrikker, der kan leve op til det, og at 2/3 lever op til det i løbet af 5 år.

 

ISO 14001

Miljøstandard ISO 14001: N 081.177 / 978F

ISO14001 standard sikrer god miljøforvaltning gennem ledelsen, der sigter mod at tage hensyn til miljømæssige konsekvenser af vores aktiviteter, evaluere denne effekt og reducere det.

 

Greve’s leverandører af bæredygtige reklameartikler har taget action på:

- Miljødesign af produkter

- Forebyggelse af forurening

- Reduktion af vores forbrug af naturressourcer

- Reduktion af vores energiforbrug

- Reduktion af vores affald

- Miljøuddannelse

- Inddragelse af vores leverandører og underleverandører ved at tilskynde dem til at vedtage det samme system

 

Emballage

Som en del af deres ETIKEKO-program, har de elimineret 70 % af individuelle emballager for at spare ressourcer og undgå, at så meget forurenet affald som muligt ikke ender til forbrænding.